Sahabat

Saturday, November 14, 2009

| | | 0 comments

Temanku sekelian,
Sekian lama telah ku nanti saat ini,
Sabar dan redha menjadi pendampingku setiap kali hadir emosi itu,

Teman,
ku berdoa agar kau fahami segala yang tersurat di hati ini,
Namun sering kali ku terbenam
dalam kekalutan dan keresahan
kerana sesungguhnya kau akan megerti nanti,

Teman,
Harapanku agar kau bahagia selalu,
doa dan tulus hati ini sentiasa menginginkan semangat jihadmu tetap abadi,

Temanku,
maafkan aku kerana tidak ada upaya untuk terus disisimu,
Dalam mencari bening-bening taQwa,
Aku sendiri terpenjara dalam dunia ciptaan sendiri,

Temanku,
Ketahuilah,aku masih setia disini,
Menanti ...
Dan menunggu saat dan waktu
untuk bersama kita tarbiyah dan fahami
erti sebuah perjuangan yang menuju cinta haQiQi dan Abadi,

Pintaku,
Teruskan perjuangan,
Jangan sesakali kau berhenti,
IstiQamahlah dan tegarlah
menghadapi segala cabaran dalam kehidupan ini.

Akhirnya,
Saat yang ku pasti nanti tiba jua,
Walaupun kini tak seindah dulu,
tapi ku bersyukur,
kerana penghujungnya,impian dan mimpiku
menjadi kenyataan dan ketahuilah,
keyakinanku tak pernah pudar..

Salam ukhwahfillah buatmu temanku,

Gerakkan langkahmu bersama,
Doa dan harapan tinggi agar terus berada di atas arena perjuangan suci ini.

'jadilah bunga yang terpelihara,kerana mahligai syurga itulah tempatnya...'"

Final Exam mood

Sunday, November 1, 2009

| | | 0 comments
Lg bbrapa hri aku nyer final exam nk stt...
rser takut 2 X la...sbb kter kner tkut hnyer pd Allah..
Tp lebih pd gemuruh.....
bler Stdy....
Raser mcm dah abih stdy...
mcm X tau nk stdy aper lg...
tp bler dok rlex2...
muler la gelabah...
mcam X cukup lg ilmu didada...

Ble dh nk final ni...
mula la rjin bgn mlm....
solat tahajut..solat taubat...solat hajat...
pas 2 stdy smpi subuh...
pk2 blik...mcam malu je dgn Allah...
ye la...mse susah jer ingat kt Die....
tp aku abaikan prasaan 2 sumer....
aku tau itu hasutan syaitan....
setidak2nyr kter igat kt Dia walaupun seketika...
dripda X igat kt Dia lngsung..
lagi la Dia X bagi trus...

yahooooooooooooooooo

Saturday, October 24, 2009

| | | 0 comments
Alhamdulillah....
berjaya gak aku hbiskan Diploma aku...
segala pahit getir...
suka duka...
senang ketawa...
jatuh bangun....
akan aku jdikan contoh dan tauladan...
untuk aku teruskan perjuangan...
dlam mndapatkan gulungan Ijazah pula....
semoga aku terus dikuatkan semangat....
kepada sahabat2 seperjuangan...
teruskan usaha anda
dalam mengecapi liku2 kehidupan...
kepada yg mneruskan pngajian...
ayuh kter smer2 kepuncak mnara gading...
kepada yg mmbawa diri ke alam pkerjaan...
semoga kalian berjaya dalam apa jua bidang yg diceburi...
slamat maju jaya...
kpada semua kawan2 seprjuangan ku...


mencari sahabat...

Friday, October 23, 2009

| | | 0 comments
Berkawan biar beribu...
walaupn kwn2 aku X la smpai 1000...
tp aku rasa dah ckup byk utk mnceriakn hdup ku...
tp ...
kali ini aku mencari seorg sahabat untuk bersama ku...
sahabat sejati....
yg akan sntiasa rsama ku dikala susah dan senang....
yang dapat bergalak dan ketawa bersama....
sanggup berduka dan menangis bersama....
kerana bgi ku...
pengertian sahabat dan kawan adalah sgt2 berbeza...

kawan...
seorang yang apabila bersama mereka...
kta gembira...senag...
tp...dikala berduka....
mereka hnya mmpu meliht dn memujuk..
tnpa mmpu mnyelami phit getir yang kita rasa...
mereka penyeri...bukan pelangkap...
sekadar penghibur....
kedatangan mereka mengembirakan seketika hati yg sunyi...
perginya mereka...
terus disisipkan dalam lipatan sejarah...
kadang terus dilupakan...
sahabat....
kata pujamgga...
"anda adalah sahabat anda"
aku stuju sgt2...
Rasulullah S.A.W. ada bersabda...
jika anda ingin mengenali seseorang, pergilah kepada(tanyalah) jirannya(sahabat)..
benarlah...
sahabat adalah cermin diri kita...
sahabat adalah seseorang yg mmpu mngangkat aku dikala aku terjatuh...
yg mmpu ketawa dikala aku gembira...
yg mmpu mmujuk hati ku dikala aku menangis...
yg mmpu mengingatkan aku dikala aku lalai..
yg mmpu mmbawa kau kejalan yg lurus dikala aku tersesat...
oleh yg demikian...
aku mncari seorang sahabat...
sbgi pelengkap hidup...
aku mencari sahabat yg mmpu mmbawa "KITA" bersama2 ke dalam rahmat ilahi...
kerana antara 7 golongan yg brada dibawah naungan Allah di hari akhirat..
dua orang lelaki yang berkasih sayang kerana Allah..
bertemu nya kerana Allah..
dan "BERPISAH"nya kerana Allah...
There was an error in this gadget